Vores fagkatalog

SKEMA EFTERÅR 2024

Ovenfor kan du se en oversigt over vores skema for efteråret 2024.

På oversigten nedenfor kan du se, hvilke hoved- og valgfag du kan få, og hvordan de overlapper.

Skemaets valgfag er forbeholdt ændringer i forhold til de valg, de enkelte elever træffer.

Skemaet illustrerer aktivitet i normale skoleuger - men der er også uger, hvor vi er på tur ud i landet eller i Europa.

Derudover har vi også temauger, hvor vi hele ugen igennem har et specielt tilrettelagt skema, fx om antikkens Grækenland, haven omkring skolen eller fordybelsesdage i hovedfagene!

Hovedfag

Læs mere om vores hovedfag ved ved at trykke på billederne

Obligatoriske fag

Sammensæt dit helt eget skema

Gå på opdagelse i alle vores fag og find dem, der passer til dig.

Vi har hovedfag og valgfag - og så har vi alt det i mellem. Hovedfagene går i dybden med kunst, musik, filosofi og en masse mere. Valgfagene er smagsprøver og giver anledning til en masse spændende eksperimenter.

Så har vi fællesfagene og alle vores andre aktiviteter, så du kan dyrke det, du aldrig troede, du fik tid til.

Vi tilpasser højskoleopholdet til dig som elev. Derfor er der ingen linjer, men en lang række forskellige fag, du selv kan vælge mellem. Det eneste, du skal sørge for, er ikke at vælge to fag på samme tid - og det skal vi nok hjælpe med!

Læs om fagene nedenfor, og kig på skemaet nederst på siden for at se, hvornår fagene ligger i løbet af ugen.