Et gensyn med Løgumkloster Højskole - syng, snak og spis - AFLYST

Syng, snak og spis

Et gensyn med Løgumkloster Højskole

Er det 10, 15 eller 20 år siden du gik på Løgumkloster Højskole – eller noget midt i mellem – og savner du at gense dine tidligere højskolekammerater, stedet og måske en enkelt lærer eller to, så har du nu muligheden for at besøg os d. 15.-16. september, hvor vi byder alle tidligere elever velkommen til et par dage i sangens tegn. Det er muligt, at ankomme fredag, hvor der vil være en hyggelig open mic aften og hvor du kan ønske din yndlingshøjskolesang. Lørdagen byder på en fest af sange og fortællinger med masser af pauser til også at få snakket sammen. Her har vi inviteret en håndfuld tidligere lærere, der på forskelligvis vil åbne op for højskolesangen i løbet af dagen. Det hele sluttes af lørdag eftermiddag med smagsprøver fra det sønderjyske kagebord.

Vi er i den lykkelige situation, at vi dette efterår har over 50 elever og derfor har besat alle de senge skolen i dag råder over. Men der vil være et begrænset antal værelser til rådighed, som vi reserverer specielt til jubilæumshold, der ønsker at komme fredag aften - og for alle andre der også gerne vil komme om fredagen, er det naturligvis muligt, at overnatte på madrasser i klasselokaler og gymnastiksalen.

For jubilæumshold kan der reserveres et lokale hele lørdagen, hvor man kan drikke kaffe og snakke.

FREDAG 15.09.23

15:00 Ankomst i løbet af eftermiddagen. Højskolelærer Anja Kjølby byder velkommen

17:30 Mulighed for deltagelse i aftensang i kirken

18:00 Middag

19:30 Min højskolesang. Mulighed for at vælge en sang eller give et nummer

21:00 Hygge i spisesalen

LØRDAG 16.09.23 HØJSKOLESANGBOGSDAG

08:30 – 09:00 Morgenmad

09:30 – 10:15 Dagen rejser sig af sin søvn v/Aksel Krogslund Olesen, musiker og komponist

Morgensang for de morgenfriske

10:15 – 10.30 Pause (kaffe/the)

10:30 – 11:30 Tanker og toner om tiden v/Martin Bonde Eriksen, sognepræst

Med udgangspunkt i Michael Endes evigt aktuelle roman ”Momo”, der er en magisk fortælling om tidsbegrebet vil Martin Bonde Eriksen reflektere i ord og toner over vores forhold til tid.

11:35 – 11:50 Pause / Præsentation af Skolekreds

12:00 Frokost og pause med mulighed for samtaler

14:00 – 14:45 Sangtale-salon vært/Anja Kjølby, højskolelærer

Medvirkende: tidligere højskolelærere Ida Marie Krogh Skau , Ida Gormsen, Lisbeth Hartz, Maria og Martin Strøm

14:00 – 14:45 Pause

15:00 – 15:45 Sangtale-salon – fortsat

16:00 Vi slutter dagen af med Synnejysk Kaffebord

Farvel og på gensyn

PRIS

Pris: 250,- kr. Fredag-lørdag

15.-16.09.2023 (inkl. alle måltider og overnatning fra fredag til lørdag)

Pris: 200,- kr. Lørdag

16.09.2023 (inkl. middag og sønderjysk kagebord)

TILMELDING

12. september

Foredrag: Rejs med til verdens ende

2. oktober

Koncert med Løgumkloster Højskoles unge talenter!