Ta’ en pause fra studierne

- bliv pit-stop elev

Som pit-stop elev på Løgumkloster Højskole får du nedsat egenbetalingen med 500 kr. om ugen - på den måde sparer du 10.500 kr. på dit højskoleophold i foråret 2024

Pit-stop er for dig, der er i gang med en bachelor- eller kandidatuddannelse, og som har brug for en pause eller orlov

Det kan også være, at du er midt imellem din bachelor og kandidat, og har brug for at få ny inspiration inden du genoptager dit studie

Som pit-stop elev på Løgumkloster Højskole får du nedsat din egenbetaling med 500 kr. om ugen. Det vil sige, at du sparer 9.500 kr. i efterårssemesteret og 10.500 kr. i forårssemestret. Pit-stop ordningen beror altid på en individuel vurdering, og du skal derfor søge om en pit-stop plads via blanketten nedenfor.

Husk at skrive i feltet “Andre bemærkninger”

• Hvad du studerer

• Hvorfor du trænger til et pit-stop

Mød Noah

Noah bor i Aarhus og læser Medicin på Aarhus Universitet, men han ønskede at få en pause fra det læsetunge studie. Derfor endte han med at tage på Løgumkloster Højskole, inden han fortsætter med kandidat-uddannelsen.

Mød Amalie

Amalie tog på Løgumkloster Højskole i efteråret 2022, hvor hun var pit-stop elev. Amalie læser til daglig Økonomi, men ønskede sig at få et kreativt frirum inden kandidatuddannelsen.

FAQs

• Hvis du søger om orlov fra dit studie for at tage på højskole, så skal du kontakte din studievejleder. Holder du derimod pause mellem din bachelor og kandidat, så kan du komme på pit-stop ordning med det samme.

• Ja, pit-stop elever deltager på højskolen på samme vilkår som helt almindelige elever. Den eneste forskel er, at de tilbydes en særlig rabat, da vi som skole godt ved, at det kan være svært at få råd til at spare sammen til et højskoleophold imens man studerer.

• Nej, højskoleopholdet betales over 4 rater. Vi ved, at pengene kan være små mens du er på SU og at det derfor kan være svært at spare sammen inden opstart.

• Ja! Kontakt os på mail info@logumklosterhojskole.dk, så ringer vi dig op og fortæller mere om pit-stop ordningen og giver dig en online rundvisning.

Nysgerrig på hvilken hverdag du kan få?

Du kan følge dagligdagen på Løgumkloster Højskole både på Instagram, TikTok og Facebook