Elevforeningen.

Løgumkloster Højskole er et fællesskab, der rækker langt ud over din tid på højskolen. Hvis du gerne vil bevare, støtte og skabe dette fællesskab, så er Løgumkloster Højskoles Elevforening din mulighed!

Løgumkloster Højskoles Elevforeningen understøtter kontakten mellem gamle elever og højskolen. Elevforeningens primære formål er at arrangere Reunion-arrangementer i samarbejde med højskolen for gamle og nuværende elever og ansatte. En med to overnatninger om efteråret, hvor foreningen holder sin generalforsamling, og en mindre om foråret. Derudover spreder Elevforeningen Løgumkloster-højskoleåndens fællesskab i nationalt udsyn og samarbejder med Skolekredsen.

Elevforeningen består af tidligere (og nuværende) elever og ansatte. Der er p.t. ingen kontingent for medlemskab af Elevforeningen. Som medlem har du stemmeret til Elevforeningens årlige generalforsamling.

Både Elevforeningen og Reunion-konceptet er – som skolen selv – stadig nye initiativer. Derfor er der masser af mulighed for, at du kan være med til at forme højskolens traditioner.

Elevforeningens bestyrelse.

• Kjell Knudten

FORPERSON

Født 1995. Elev i foråret 2021.

Jeg er med i Elevforeningen for at hjælpe med at knytte de gamle elever til skolen langsigtet. Desuden for at planlægge fantastiske reunions, så man som tidligere elev har rigelige muligheder for at se skolens udvikling og mødes med gamle venner. Eleverne er skolens bankende hjerte, og vi skal holde fast i dem så længe som muligt.

Kontakt mig på: kjell.knudten@gmail.com

• Sigurd Vemmelund Jørgensen

NÆSTFORPERSON

Født 1997. Elev i efteråret 2021 og Crew i foråret 2022.

En vis filosofilærer sagde engang, at højskolen begynder først, når den slutter. Jeg ønsker at bidrage til, at Reunions er et festligt og meningsfuldt sted, hvor elever og ansatte på tværs af tid kan (gen)møde hinanden, ståsteder og liv, og se højskolens udvikling. Lad skolens levende ressourcer næres, og højskoleånden forblive noget, vi fortsat har med os ude i vor livsvandring.

Kontakt mig på: sigurdvj@gmail.com

• Liv Færgemann

KASSERER

Født 2000. Elev i foråret 2021.

Jeg er med i Elevforeningen, fordi det er vigtigt for mig at føre højskoleånden videre, og fordi jeg gerne vil være med til at give tilbage til skolen.

Kontakt mig på: livfaergemann@gmail.com

• Asta Isager

ANDENKASSERER

Født 1997. Elev i foråret 2021.

Jeg er med i Elevforeningen, fordi jeg gerne vil være med til at arbejde for højskolens fremtid, så andre kan få en ligeså god oplevelse på Løgumkloster, som jeg har haft.

Kontakt mig på: asta.paw@gmail.com

• Frederikke Duch Helsinghoff

MEDLEM

Født 2001. Elev i foråret 2021.

Jeg ermedlem af Elevforeningen, fordi mit ophold på højskolen betød meget for mig og min personlige udvikling. Derfor vil jeg gerne vil give tilbage til skolen. Derudover vil jeg også hjælpe med at holde fast i sammenholdet blandt de gamle elever og bevare en kontakt Løgumkloster.

Kontakt mig på: Fred185g@gmail.com

• Kristine S. Johannsen Voss

MEDLEM

Født 2001. Elev i foråret 2021.

Jeg er med i Elevforeningen for at bidrage til at opretholde og udvikle det fantastiske fællesskab, skolen har.

Kontakt mig på: kristinevoss@hotmail.de

• Victoria Lei Dixon

MEDLEM

Født 2000. Elev i foråret 2021.

Jeg er med i Elevforeningen, fordi min tid på højskolen betød utrolig meget for mig og jeg vil gerne være med til at vise hvordan højskoleånden lever videre selv efter man stopper på Løgumkloster Højskole.

Kontakt mig på: Leidixon@hotmail.dk