Global Højskolefond

Hjælper unge til at få en oplevelse for livet på Løgumkloster Højskole

Støt Den Globale Højskole Fond

Fonden kan støttes med et valgfrit beløb via Mobilepay på

58 31 FF

Den Globale Højskole Fond, med binavnet Forstander S. Jul Nielsens Mindelegat, er en fond der kan give tilskud til højskoleophold på Løgumkloster Højskole. Fondens økonomi består af donationer, samt private og offentlige legater.

Fondens formål

Et højskoleophold er en stor økonomisk beslutning og det er ikke ualmindeligt, at udgifterne til et højskoleophold forhindrer nogle i at tage på højskole. Fondens formål er at fjerne de økonomiske barrierer, der holder kommende elever fra at tage på højskole ved at yde økonomisk tilskud.

Fondens historie

Den Globale Højskole Fond blev oprettet i oprettet i 1987, som et mindelegat til Løgumkloster Højskoles første forstander Stefan Jul Nielsen (1903 - 69). Stefan var uddannet teolog og arbejdede som sognepræst i Vamdrup, indtil han i 1960 blev forstander på Løgumkloster Højskole. Han forblev forstander indtil 1969 kort før sin død.

Kontakt den Globale Højskole Fond

Fonden kan kontaktes via info@logumklosterhojskole.dk, som videresender forespørgslen til fondens bestyrelse

Støt fondens arbejde

Vil du støtte fondens arbejde, kan du hjælpe økonomisk. Vi modtager både større og mindre donationer - også arv. Donationer kan indbetales til nedenstående konto.

Registreringsnummer: 3227
Kontonummer: 4860 336 200

Den Globale Højskolefonds Bestyrelse

Den Globale Højskole Fonds bestyrelse består af fem medlemmer, der er Løgumkloster Højskoles forstander, to medlemmer udpeget af Løgumkloster Højskoles bestyrelse og to medlemmer fra skolekredsen for Løgumkloster Højskole.

Nuværende medlemmer, 2023

Ursula Dieterich-Pedersen
Forstander, fast medlem

Niels Ole Krogh