Den Gamle Biograf x Løgumkloster Højskole: Os der lever - Dokumentarfilm og samtale

Plakaten for filmen der vises på Løgumkloster Højskole

Os der lever

Billetter købes i Den Gamle Biograf

”Os der lever” er et storslået filmisk digt om stolthed, natur og mennesker på den nordjyske vestkyst. Med humor som drivkraft binder en perlerække af små fortællinger landsdelen sammen, der skiftevis åbner op for glædesudbrud ligesom lejlighed til at fælde en tåre med de medvirkende, når livet gør mest ondt. Vi besøger vendelboerne, der med et glimt i øjet tager publikum under armen og med ind i deres drømme, frygt og søgen efter svar på livets små og store spørgsmål.

Vi ser dokumentarfilmen og møder efterfølgende instruktør Anne Svejgård Lund til en samtale om filmen. Anne er også partner i Dune Productions, der er et kreativt filmproduktionsselskab, som har slået sig ned i den yderste klitrække i den nordvestjyske by Løkken, og med en ambition om at skabe film i samspil med menneskerne og naturen samt organisationer og interesser i landsdelen.

v/Anne Svejgård Lund, filminstruktør og partner i Dune Productions

7. januar

Højskolens nytårskoncert v. Jesper René: Klaverkoncert i Ottekanten – Rusland i romantikken

12. januar

Foredrag: Det sårbare menneskes livsvilkår. Fire nordiske prisvindere.