Foredrag og fællesspisning i Klima-køkkenet: Dyrk selv bæredygtige grøntsager med inspiration fra Folkets Have

Velkommen til det fjerde foredrag i Klima-køkken-regi.

Det er høstsæson og på menuen er friske grøntsager fra skolens have og Folkets Have. Vi går i det nyindrettede køkken sammen og tilbereder lidt af de sprøde, nye grøntsager.

Foredrag

Danutha Ehlers fra Folkets Have kommer og fortæller om, hvordan hun har startet et bæredygtigt regenerativt mikro-landbrug.

Oplægget vil omhandle vores jord. Ikke den store runde, men den brune, der også er under vores fødder. For hvordan opbygger vi den, så den kan give os gode, sunde og klima-venlige råvarer. Når vi spiser mange et-årige planter er det både forbundet med meget arbejde, men ligeledes en forstyrrelse af jorden. Oplægget handler om flerårige planter og hvilke gastronomiske muligheder, der er i dem.

Klimakøkkenet er støttet af Norda-fonden, og foredragsrækken “Fællesspisninger i Klimakøkkenet” er støttet af Folkeoplysningspuljen

Program

17:00-18:00 - Workshop om høstens grøntsager og hvordan de tilberedes med mest mulig kærlighed (begrænset antal pladser)

18:00-19:30 - Fællesspisning