Foredrag og fællesspisning i Klima-køkkenet: Danskernes madvaner anno 2024 v/ direktør for Madkulturen Judith Kyst

Foredrag:

Danskernes madvaner anno 2024

Kom til grøn fællesspisning og gratis foredrag tirsdag d. 21. maj kl. 18 - 21:00 på Løgumkloster Højskole.

Mens vi venter på, at Klima-køkken-byggeriet gøres færdigt i nordfløjen, har vi taget hul på en foredrags- og fællesspisningsrække med Klima-køkkenet som omdrejningspunkt.

Judith Kyst, direktør for Madkulturen holder foredrag om danskernes madvaner på baggrund af Madkulturens seneste rapport:

Madkulturen er en selvejende videns- og forandringsorganisation under Fødevareministeriet, der arbejder for at styrke madkulturen i Danmark gennem almennyttige og kommercielle projekter, som alle baserer sig på viden om danskernes madkultur.

Hvert år undersøger Madkulturen danskernes mad- og måltidsvaner, som giver et bredt indblik i, hvordan det aktuelt står til med danskernes madlavning, hvordan vi forholder os til vores råvarer og den grønne omstilling på tallerkenen, samt hvad fællesskabet omkring maden egentlig betyder for os.

Direktør for Madkulturen, Judith Kyst, kaster i sit oplæg lys over den danske madkultur anno 2024, hvor samfundskriserne længe har stået i kø, og hvor pris og sundhed i høj grad fylder i danskernes bevidsthed.

Vi skal inden foredraget sammen smage på, hvad en grøn hverdagskost kunne indeholde.

PRIS

Fællesspisning: 50 kr. - betales kontant eller via Mobilepay ved ankomst

Foredrag: Gratis

PROGRAM