Anja Kjølby

Anja Kjølby underviser i kunst på højskolen

Uddannet lærer fra Den Frie Lærerskole, Ollerup, med speciale i billedkunst. Tidligere natur- og kulturformidler. Foredragsholder, billedkunstner og passioneret have-ejer

Jeg ser højskolen som et laboratorium, hvor man kan eksperimentere, undersøge og fordybe sig. Det skabende og proces-orienterede er en rød tråd igennem alt hvad jeg laver, og er min foretrukne indgangsvinkel til værkstedsarbejde og kunstneriske projekter. Jeg er optaget af at formidle og skabe sammenhænge, selv om der nogen gange er flere ubesvarede spørgsmål og ingen afklaring. Jeg elsker kunst, kreative udfoldelser, er optaget af det smukke og æstetiske, særligt alle de visuelle, taktile, form- og følelsesmæssig indtryk man får i naturen.

Jeg er god til at forundres – og til at fortælle anekdoter fra et langt liv i højskoleverdenen. Og jeg er en stor fortaler for latter, læselyst og langsomhed.

anja@lkhs.dk

Nikolai Boesen