Udeundervisning i Middelalderhaven

I Middelalderhaven skabes der udendørs undervisningsrum, hvor en skoleklasse kan samles, sidde i læ og lære om haven og naturen. Der er nok at tage fat på, og derfor er der også udviklet flere målrettede undervisningsforløb, som alle går i dybden med hver sin del af haven.

Vi har udarbejdet forskellige undervisningsforløb, som du som underviser er velkommen til at benytte dig af. Du kan se de forskellige undervisningsforløb herunder, som er inddelt efter klassetrin. Forløbene er koblet til haven ved højskolen og vandløbet, engen og skoven i nærområdet.

Haven er stadig under opbygning, men på sigt vil der være en udeskole og planteværksted i Abildgården, der sammen med redskabskasser i depotrummet kan bookes af skoleklasser til undervisningsforløb i haven og i nærområdet omkring højskolen. I depotet ved garagerne er der trækvogne, hvor redskabskasserne kan tages med på tur til Sparekasseskoven, klosterengen eller Brede Å.

I er som skoleklasse altid velkomne til at arrangere en tur i vores have. Jo flere der får glæde af naturens mangfoldighed og lærer om bæredygtigt havebrug jo bedre.

Ring endelig til skolen eller skriv en mail til Elise Brink Hvelplund (elise@lkhs.dk), der er tovholder på Middelalderhaveprojektet, hvis I har spørgsmål til undervisning og besøg i haven.

Undervisningsforløb

Arrangementer i haven