• LØGUMKLOSTER HØJSKOLES ELEVFORENING

Elevforeningen

Løgumkloster Højskole er et fællesskab, der rækker langt ud over din tid på højskolen. Hvis du gerne vil bevare, støtte og skabe dette fællesskab, så er Løgumkloster Højskoles Elevforening din mulighed!

Løgumkloster Højskoles Elevforeningen understøtter kontakten mellem gamle elever og højskolen. Elevforeningens primære formål er at arrangere Reunion-arrangementer i samarbejde med højskolen for gamle og nuværende elever og ansatte. En med to overnatninger om efteråret, hvor foreningen holder sin generalforsamling, og en mindre om foråret. Derudover spreder Elevforeningen Løgumkloster-højskoleåndens fællesskab i nationalt udsyn og samarbejder med Skolekredsen.

Elevforeningen består af tidligere (og nuværende) elever og ansatte. Der er p.t. ingen kontingent for medlemskab af Elevforeningen. Som medlem har du stemmeret til Elevforeningens årlige generalforsamling.

Både Elevforeningen og Reunion-konceptet er – som skolen selv – stadig nye initiativer. Derfor er der masser af mulighed for, at du kan være med til at forme højskolens traditioner.

Elevforeningens Bestyrelse

• Sigurd Vemmelund Jørgensen

FORPERSON

Født 1997. Elev i efteråret 2021 og Crew i foråret 2022.

En vis filosofilærer sagde engang, at højskolen begynder først, når den slutter. Jeg ønsker at bidrage til, at Reunions er et festligt og meningsfuldt sted, hvor elever og ansatte på tværs af tid kan (gen)møde hinanden, ståsteder og liv, og se højskolens udvikling. Lad skolens levende ressourcer næres, og højskoleånden forblive noget, vi fortsat har med os ude i vor livsvandring.

Kontakt mig på: sigurdvj@gmail.com

• Andre er næstforperson i elevforeningen på Løgumkloster Højskole

Andrea Mathilde Schaarup

NÆSTFORPERSON

Elev F23, E23

Livet leves sidelæns og forstås på hovedet

• Ayo er kasserer i Elevforeningen på Løgumkloster Højskole

Ayo Fjelbro Steffensen

KASSERER

Elev E23

Jeg meldte mig ind i elevforeningen for at styrke fællesskabet mellem de gamle elever fra højskolen. Derudover vil jeg gerne være med til at forme højskolen fremover til gavn for alle fremtidige elever

Kontakt mig på: ayofjelbro@hotmail.com

• Rebecca er andenkasserer i Løgumkloster Højskoles Elevforening

Rebecca Hviid

ANDENKASSERER

“I feel less and less like

a single self, more like

a weaver, myself, spelling out

formulae from what's given

and from words.”

(Et digt om edderkopper)

• Sigurd er medlem af Løgumkloster Højskoles elevforening

Sigurd Victor Pedersen

Elev E21, F22

Løgumkloster Højskole har for mig, været en gave der er blevet ved med at give. Både under mit ophold, men så sandeligt også i mit liv efter højskolen.

Jeg er derfor med i Elevforeningen, da jeg gerne vil give tilbage til dette magiske sted, og holde fast i det sammenhold der er blandt skolens tidligere elever.

• Asta Isager

MEDLEM

Født 1997. Elev i foråret 2021.

Jeg er med i Elevforeningen, fordi jeg gerne vil være med til at arbejde for højskolens fremtid, så andre kan få en ligeså god oplevelse på Løgumkloster, som jeg har haft.

Kontakt mig på: asta.paw@gmail.com

• Victoria Lei Dixon

MEDLEM

Født 2000. Elev i foråret 2021.

Jeg er med i Elevforeningen, fordi min tid på højskolen betød utrolig meget for mig og jeg vil gerne være med til at vise hvordan højskoleånden lever videre selv efter man stopper på Løgumkloster Højskole.

Kontakt mig på: Leidixon@hotmail.dk

• Kjell Knudten

SUPPLEANT

Født 1995. Elev i foråret 2021.

Jeg er med i Elevforeningen for at hjælpe med at knytte de gamle elever til skolen langsigtet. Desuden for at planlægge fantastiske reunions, så man som tidligere elev har rigelige muligheder for at se skolens udvikling og mødes med gamle venner. Eleverne er skolens bankende hjerte, og vi skal holde fast i dem så længe som muligt.

Kontakt mig på: kjell.knudten@gmail.com

• Kirstine er suppleant i Løgumkloster Højskoles elevforening

Kirstine Gedde

SUPPLEANT

Elev F23

Løgumkloster højskole er et sted fyldt med ildsjæle, der gør en markant og inspirerende forskel for skolens rammer, elever og lærere. Det vil jeg gerne hjælpe til med, så skolen fortsat vil blomstre og forbedres for alle os tidligere, nuværende og fremtidige elever.

Kontakt mig på: Kirstine.gedde@gmail.com