Sangskrivning og musikproduktion

Er du klar til at lave musikken til den næste kollegiefest, familiefødselsdag eller valentinsdate? I det her fag handler det om sangskrivning og musikproduktion, og vi skriver sange der får dig gennem nåleøjet hos pladeselskaberne.

Hvad går faget ud på

I det her fag blander vi disciplinerne sangskrivning og musikproduktion, for at give dig mod på musikbranchen. I løbet af semesteret skriver vi vores egne sange og vi får dem til at lyde godt. Rigtig godt! Og det glæder vi os rigtig meget til.

I sangskrivning udforsker vi hele den kreative proces bag musikken. Vi løfter vores musikalske ideer gennem klassiske harmonier, stærke toplines, vidunderlig lyrik og det helt rigtige udtryk.

I musikproduktion fordyber vi os i det tekniske og lader tasterne tale. Vi laver benhårde og snorlige produktioner der møder alle de krav musikbranchen stiller, så det bliver din sang der kommer gennem nåleøjet hos pladeselskaberne.

I løbet af semesteret får vi besøg af to aktuelle navne fra den danske musikbranche, Valentin Buchwald (Blæst) og Jesper Nohrstedt (Dusin). Sammen med dem laver vi skolen om til en ægte hitfabrik, når vi i løbet af to dage skriver en masse demoer.

Du kan høre vores demoer fra sidste semester lige her:

Hvad tager du med dig?

Du kommer ud på den anden side af dit højskoleophold:

• med en håndfuld virkelig gode demoer du kan sende ud, hvis du har lyst

• og er helt fortrolig med co-writing metoden

• med en god forståelse for hvordan musikbranchen fungerer

• og kan mixe og master dine værker

Mød din underviser

Fix det