Petrine Kjær

Mit navn er Petrine, jeg er cand.mag. i litteraturvidenskab, altså: En litteraturnørd.

Jeg er vokset op med en mor, der slæbte mig med på biblioteket og dér fandt jeg mig selv oftest fascineret af de mange historier og eventyr, som gemte sig på hylderne. I mit voksne liv har jeg beskæftiget mig meget med litteraturen på anden vis – både som boghandler og på den nørdede, akademiske facon. For mig er litteraturen en spændende port ind til at vi kan forstå os selv og verden bedre. Både som barn og voksen har litteratur og skrivning ageret en god ven til fordybelse i hverdagen. Derfor holder jeg også meget af den kreative skriveproces, især hos mine elever, hvor der udforskes og bearbejdes tekster, der ender ud i nye fortællinger og måske endda en bedre forståelse af sig selv og/eller andre.

Udover min passion for litteratur og formidling af den, er jeg meget optaget af kunst – særligt grafik. Jeg elsker at arbejde i processer og se, hvilke billeder man kan skabe ud fra forskellige trykteknikker. Du kommer som elev måske til at møde mig i kunstlokalet, hvor jeg har gang i et af mine mange fritids-kunstprojekter – fx Blackout Poetry der kombinerer litteratur og kunst!

Anna Simonia Gjørup Kleinsøe

Nikolai Boesen